Kis híján újságírókat lincseltek Jaffában


„Földre tepertek, ütöttek, haraptak, fojtogattak”


Szombat este kis híján meglincselte az arab csőcselék a Channel 2 két újságíróját, akik tudósítani mentek a jaffai zavargásokról. Hogy-hogy nem, míg a rendőrökre támadó, és azt így teljes joggal likvidáló, 20 éves bűnöző „drámájával” tele van a pallywoodi média -és a belőle tájékozódó nyugati hírforrások - arról, hogy kis híján megismétlődött egy, a ramallai lincseléshez hasonló tragédia, már nem szól a fáma.

Az Arutz Sheva cikke

Kép: Jaffai zavargások, forr: Arutz Sheva

Izraeli arab rendbontók brutálisan rátámadtak a Channel 2 munkatársaira, Gilad Shalmor újságíróra és Gal Zeitman fotósra szombat éjszaka. A két riporter annak az arab férfinak a temetéséről szeretett volna tudósítani, akit azt követően lőttek le, hogy megtámadott egy rendőrtisztet. A temetésen részt vevő arabok zavargásokba kezdtek, autókat, épületeket rongáltak meg és összecsaptak a rendőrökkel.

A gyásszertartástól mindössze néhány méterre álló Shalmor és Zeitman hamarosan a zavargók dühének céltáblájává vált. A lincselni akaró csőcselék körülvette, ütötte, fojtogatta, rugdosta a két, fegyvertelen féfit. 

Voltam már párszor kellemetlen helyzetben, de a tegnap határozottan az volt az érzésem, hogy ha nem sikerül magunktól kikeveredni onnan, senki sem fog bennünket megmenteni. Egy adott pillanatban az volt a benyomásom, hogy ha nem szedjük össze magunkat és nem próbálunk meg valami módon kitörni a fiatalok gyűrűjéből, végünk. Egyetlen felnőtt sem szólt ugyanis rájuk, hogy megpróbálja őket megfékezni, sőt ellenkezőleg: lelkesen biztatták őket. Óriási szerencsénk volt, hogy sikerült megmenekülnünk.”

Vasárnap este Shalmor a Facebookon is megosztotta tapasztalatait.

Haladtunk [a temetési menettel]. Emberek százai, legtöbben fiatalok – vonultak a fiatalember holttestét szállító autó mögött és Allahu Akbart skandáltak. Miután néhányuktól meghívást kaptam a gyásszertartásra, azt hittem biztonságban vagyok. Tévedtem.

Akkor kezdődött, amikor verni kezdték Galt. Kitépték a kezéből a kameráját és összetörték. Lökdösték és rúgták, de sikerült elmenekülnie.”

Amikor a csőcselék Shalmor megölését kezdte követelni, amaz igyekezett megőrizni hidegvérét és megpróbált elnézést kérni, amiért betolakodott a temetésre.

Foto: Gilad Shalmor, aki csodával határos módon megmenekült

Visszaemlékeztem, hogy egy dél-afrikai szafárin az idegenvezető elmagyarázta, hogy ha egy vadállat véletlenül üldözőbe vesz, ne kezdj el futni, mert ez működésbe hozza az állat természetes ösztöneit és utánad veti magát. Így aztán csak álltam a rendbontók között, akik Galt ütötték, és bocsánatkérésem jeléül feltartottam a kezeim. Azt hittem, elég lesz bocsánatot kérnem amiatt, hogy betolakodtam a körükbe és majd békében távozhatok.”

De, mint Shalmornak be kellett látnia, engesztelési kísérletei semmivel sem járultak hozzá a helyzet békés megoldásához.

Nem volt kikkel tárgyalni. Az első ökölcsapás, amit az arcomra kaptam, még elviselhető volt. Ismét, az első ösztönös gondolatom az volt, hogy nem ütök vissza, akkor sem ha módomban áll, akkor sem, ha tudom, hogyan kellene. Ez ugyanis csak még jobban felbőszítené a csőcseléket.”

Ekkor újabb ökölcsapás zúdult Shalmorra, majd belerúgtak.

Ketten lerángattak a földre, mások leszaggatták az ingemet. Másvalaki rám csimpaszkodott, karjaival a torkomat szorongatta. Száját a nyakamra tapasztotta és teljes erőből harapott.”
Volt még egy világos felismerésem: rosszul becsültem fel, mennyi idő kell ahhoz, hogy a támadást követően a földre teperjenek.”

Shalmor akkor döbbent rá, hogy ez több, mint néhány huligán balhéja. Ez egy ténylegesen lincselni akaró tömeg, akik épp megpróbálják megölni.

Most meglincselnek. Nem tudom mennyi ideig tartott. Talán 5 percig, talán 15 másodpercig. Fogalmam sincs. Arról sincs fogalmam, hányan vehettek részt benne. Talán öten, talán tizenöten.”
Teljesen magamra voltam hagyatva ott és megértettem: a lehető leggyorsabban ki kell keverednem onnan. De csak az egyik szememmel láttam, a bal lábam meg olyan gyenge volt, hogy nem bírtam kivonszolni magam onnan. Több tucat ember volt körülöttem, akik élvezték a vérontást, és olyasmiket kiabáltak felém, amiket még most is hallok, amikor be vagyok zárkózva egy szobába. De úgy érzem, mintha ott ordítoznának az ajtó mögött.”

A rémálom akkor ért véget, amikor egyszer csak valaki váratlanul kivonszolta Shalmort a tömegből és azt mondta: fusson, mentse az életét.

Az állatok valószínűleg megunták, mert egyikük sem vett üldözőbe.”

Megmenekülése után Shalmort a Tel-Aviv-i Ichilov Kórházba szállították kezelésre. Bordái összetörtek, vállízületei kificamodtak, egyik szeme belilult és egész testét sebek borították.

Igazi csoda, hogy nem esett nagyobb bajom.”



ford: -kk-



Kapcsolódó:


Hatósági intézkedések – izraeliés palesztin módra (Módszerek és módszerek: Elor Azaria meghurcolása és a ramallai lincselés, Periszkóp)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Európa: a cenzúrázott film, amelyet nem akarnak, hogy megnézz

A békéhez vezető út